torsdag 17 maj 2012

120516 Ornö runt (ett försök iallafall)

Försökte mig på att åka runt Ornö idag med. Betydligt kallare idag. NO vindar och duggregn. Det blåste betydlig mindre också varför jag kryssade i 2-3 knop på insidan Ornö. När jag kom ut på jungfrun dog vinden helt i början, men sedan kom den tillbaka från NO. Det gjorde att jag kunde sträcka upp till Lilla Lökholmen. Sedan vände jag söderut och kunde äta lunch i en fin läns. När lunchen var avklarad och jag tänkte hissa spinnakern dog vinden igen. Då hade jag kommit ner till Kymmendö kanal och hade ett val att göra; antingen fortsätta runt Ornö eller ta kanalen och åka raka spåret hem. Jag valde det senare och startade motorn. Storen åkte ner men focken fick vara kvar utrullad som hjälpsegel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar