söndag 15 augusti 2010

Dagssegling 100731

100731 Ornö runt

Tog en runda själv idag. Det blåste mycket och det var en väldigt byig vind. Jag började med självslående och ett rev i storen. I början ner mot Mysingen var det nästan för mycket segel, men ju närmre mysingen jag kom desto mindre blåste det, så söder om Ornö var det perfekt med de segel jag hade uppe.
Efter Ornö/Utö-hålet var det läns norrut. Ingen idé att sätta spinnakern idag. Det gick 6 knop på bara det revade storseglet. Det blev den korta banan idag, dvs Kymmendö kanal. Ingen trängsel idag inte. Väldigt lite båtar ute. Inte ens passagerarbåtarna mötte jag. På väg hem tog jag vägen förbi Skraken. Bland öarna märkte man av den byiga vinden mer och det pendlade mellan väldigt hård blåst och måttlind vind. Väldigt jobbigt, men hem kom jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar